علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

سال تحصیلی آینده ۷۱ هزار آموزگار و دبیر جذب می‌شوند | جزئیات تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ‌

  • کد خبر: ۲۱۰۲۷۸
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
سال تحصیلی آینده ۷۱ هزار آموزگار و دبیر جذب می‌شوند | جزئیات تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ‌
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی شده در آزمون استخدامی پیش رو نیز حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر برای سال تحصیلی آینده جذب کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز محمدمهدی کاظمی در جمع مدیران مدارس شهرستان مشگین‌شهر، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و قدردانی از مدیران مدارس در تحقق آموزش حضوری بعد پایان همه‌گیری بیماری کرونا، اظهار داشت: بر اساس سند تحول باید مسأله آموزش و پرورش اولویت اول برای تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها باشد و در دولت سیزدهم این اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: موضوع کیفیت آموزشی در مدارس دولتی مورد توجه رییس جمهور است و باید تلاش کنیم تا شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا در استان‌ها نیز استانداران، فرمانداران، ائمه جمعه و… نیز در ارتقای آموزش و پرورش ایفای نقش کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن گفتمان سند تحول در سطح مدارس گفت: اگر تصور کنیم از بالا به پایین و به واسطه بخشنامه می‌توان سند تحول را اجرایی کرد، به بیراهه رفته‌ایم و باید به دنبال تحقق نسخه‌ی مدرسه‌ای سند تحول باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نیروی انسانی اظهار داشت: موضوع جذب و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از اساسی‌ترین مسائل آموزش و پرورش است. علیرغم تمام چالش‌های موجود، امسال در کنار ۲۵ هزار نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون استخدامی نیز حدود ۶۰ هزار نفر جذب شدند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در آزمون استخدامی پیش رو نیز حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر برای سال تحصیلی آینده جذب کنیم.

وی ارتقای کیفی مدارس به ویژه مدارس عادی را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: مسئله ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی صرفاً با مسائل مالی قابل حل نیست و در کنار بحث سرانه مدارس و تأمین و توانمندسازی نیروی انسانی، آنچه مهم است اینکه باید باور و اعتقاد همه ما معطوف به ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تنها شاخص کمی که می‌تواند وضعیت کیفیت آموزش را نشان می‌دهد، میانگین نمرات است و آنچه اتفاق افتاده میانگین نمرات نیازمند بهبود است.

کاظمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: به واسطه شیوه جدید برگزاری امتحانات نهایی اطلاعات دقیقی در زمینه عملکرد دانش‌آموزان در دست داریم و باید بر اساس نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی گفت: سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد که یکی از راهکار‌ها ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها است که با حمایت استانداران و فرمانداران این موضوع قابل تحقق است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در ۲ سال گذشته برای تجهیزات هنرستان‌ها یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و تا پایان منابعی نیز برای کمک سرانه مدارس اختصاص داده خواهد شد.

کاظمی همچنین ضمن حضور در دبیرستان دوره اول حکیمی شهرستان مشگین شهراظهار کرد: هدایت تحصیلی زمینه توانایی و شناسایی استعداد دانش آموزان را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: مواردی از قبیل هدایت تحصیلی، مهارت آموزی و انجام آزمون‌های رغبت و توانایی باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت هدایت تحصیلی خاطرنشان کرد: تمام دروس از اهمیت خاص خود برخوردار هستند چرا که زمینه شناسایی استعداد‌ها و توانایی‌های دانش آموزان را فراهم می‌کند.

کاظمی به تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور اشاره کرد و گفت: تأثیر سوابق تحصیلی برای دانش آموزان مرکز کشور با مناطق ۲ و ۳ متفاوت خواهد بود.

وی افزود: اهمیت دوره اول متوسطه اگر بیشتر از دوره ابتدایی نباشد کم‌تر هم نیست و با مهارت آموزی می‌توان زمینه اشتغال دانش آموزان را در آینده فراهم کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->